Persoonlijke Lening

Meer informatie over uw Persoonlijke Lening. Zoals extra aflossen, incasso's en uw maandbedrag.

  • Wij storten het volledige bedrag direct na goedkeuring van uw lening op uw rekening. Wanneer u over het geld kunt beschikken is afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Meestal lukt dit binnen één tot vier werkdagen. Uw lening is pas defintief goedgekeurd als u hiervan een bevestigingsmail van ons heeft ontvangen.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • De hoogte van het afgesproken maandbedrag vindt u bij 'Meer details' van Uw lening. Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen. Wilt u een ander maandbedrag dan uw huidige maandbedrag? Dan kunt u hiervoor een nieuwe lening aanvragen.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • De datum waarop u uw maandbedrag betaalt is afhankelijk van de datum van uitbetaling van uw lening. Is deze uitbetaald na 23-11-2017? De automatische incasso van uw maandbedrag vindt elke maand plaats op of rond de 28e. Is uw lening uitbetaald vóór 23-11-2017? Dan vindt de automatische incasso van uw maandbedrag plaats op:

    • de 7de dag van elke maand; bij uitbetaling van de lening voor de 8ste dag van de maand 
    • de 14de dag van elke maand; bij uitbetaling van de lening na de 7de en voor de 15de dag van de maand 
    • de 21e dag van elke maand; bij uitbetaling van de lening na de 14de en voor de 22e dag van de maand 
    • de 28e dag van elke maand; bij uitbetaling van de lening na de 21e dag van de maand

    Topics: Persoonlijke Lening

  • Als uw banksaldo lager is dan het te betalen bedrag kan er geen automatische incasso gedaan worden. Er ontstaat dan een betalingsachterstand. Zorg er daarom voor dat er op het moment van de incasso altijd voldoende saldo op uw bankrekening staat.

    Heeft u bericht gehad van een mislukte incasso? Dan kunt u zelf het bedrag via een iDEAL-betaling in Mijn Freo overmaken. Of doe een overschrijving naar IBAN NL59 RABO 0350 8106 48 t.n.v. Freo. Vermeld hierbij het nummer van uw contract.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Neem contact op met Freo. Hoe eerder u contact met ons opneemt om uw geld- of betalingsproblemen te bespreken, hoe beter we u kunnen helpen. We denken graag met u mee. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief), in het keuzemenu kiest u voor optie 3.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Extra aflossen doet u eenvoudig via iDeal in Mijn Freo. Dit kan zo vaak en zo veel als u wilt en is bij Freo altijd boetevrij.

    De extra aflossing(en) kunt u ook naar ons overmaken vanaf het rekeningnummer waarvan wij ook incasseren. Ons rekeningnummer is: IBAN NL59 RABO 0350 8106 48 t.n.v. Freo. Vermeld bij elke overboeking uw contractnummer.

    Let op: door de extra aflossing vervalt de maandbetaling niet!

    Direct extra aflossen

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

    • De totale prijs van de lening wordt lager.
    • Het maandbedrag vervalt niet.
    • De looptijd van de lening wordt korter. U bent dus sneller van uw lening af.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Er zijn géén kosten verbonden aan extra aflossen. U kunt zelfs uw lening volledig versneld aflossen, zonder extra kosten.

    Direct extra aflossen

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Een extra aflossing via Mijn Freo is direct verwerkt en zichtbaar in uw overzicht Bij- en afschrijvingen. Ook is deze betaling al verrekend met uw openstaand bedrag.

    Doet u een (extra) aflossing via een overschrijving? Dan is de verwerkingstijd afhankelijk van uw bank. Meestal duurt dit één tot vier werkdagen. Uw aflossing is dan niet direct zichtbaar in Mijn Freo.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Dit is een geplande betaling. Denk bijvoorbeeld aan de incasso van uw maandbedrag. Deze incasso’s zetten wij zes werkdagen vóór de incassodatum alvast klaar. Zo weet u dat er een betaling aankomt. Deze betaling moet nog plaatsvinden en is dus nog niet verwerkt in uw openstaand bedrag.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening loopt uw contract automatisch af als uw openstaande bedrag op € 0 staat. Uw lening wordt dan automatisch beëindigd. Hiervan ontvangt u per e-mail een bevestiging. Vervolgens wordt uw lening door ons afgemeld bij BKR. Hier hoeft u zelf niets voor te doen.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Niet in alle gevallen is een jaaropgave nodig voor uw belastingaangifte voor box 1 en 3. Lees hierover meer op de website van de Belastingdienst.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Het RSIN-nummer van Freo heeft u niet nodig voor uw belastingaangifte. Freo is een consumptieve kredietverstrekker. Het RSIN-nummer is alleen nodig bij zakelijke aangiftes. Kijk voor meer informatie op belastingdienst.nl.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Uw jaaropgave is op elk moment te downloaden en/of printen voor uw eigen administratie.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

  • Uw rentepercentage vindt u bij meer details van Uw lening. Het rentepercentage staat de gehele looptijd van uw Persoonlijke Lening vast.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • De eenmalige rente is de rente die u eenmalig betaalt over de resterende dagen van de maand waarin uw lening is ingegaan. Freo berekent deze rente over leningen die ingaan op de eerste tot en met de 28e van de maand.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • Wij incasseren de eenmalige rente rond de 8e van de maand volgend op de maand waarin uw lening is ingegaan.

    Topics: Persoonlijke Lening

  • Wij melden een nieuwe lening altijd bij BKR (Bureau Krediet Registratie). Dit heet een positieve registratie. Deze registratie wordt door ons weer verwijderd wanneer uw lening volledig afgelost en beëindigd is. Een lening kunt u niet zelf afmelden bij BKR.

    Topics: Persoonlijke Lening Wordt ook getoond in:  Doorlopend Krediet

Geen resultaten gevonden

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.