Jouw aanvraag

Meer informatie over de beoordeling van jouw aanvraag, documenten aanleveren en iDIN.

  • Je aanvraag wordt beoordeeld nadat je alle benodigde documenten bij ons hebt aangeleverd. Op dit moment worden nieuwe aanvragen binnen 3 werkdagen beoordeeld.

    Keuren wij je aanvraag goed? Dan ontvang je een e-mail waarin we je laten weten dat je de offerte en de SEPA-machtiging kunt ondertekenen. Na het ondertekenen doen wij nogmaals een BKR-toets bij alle aanvragers om te checken of er sinds jouw aanvraag iets in jouw persoonlijke of financiële situatie is gewijzigd. Is dit niet het geval, dan maken wij het afgesproken leenbedrag direct over op jouw rekening.

    Topics: Jouw aanvraag

  • De status van je aanvraag kun je bekijken in Mijn Freo. Je aanvraag is compleet zodra je in Mijn Freo de benodigde documenten hebt aangeleverd. Wij gaan je aanvraag daarna beoordelen. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan kun je de offerte en de SEPA-machtiging digitaal ondertekenen.

    Na het ondertekenen doen wij nogmaals een BKR-toets bij alle aanvragers om te checken of er sinds jouw aanvraag iets in jouw persoonlijke of financiële situatie is gewijzigd. Is dit niet het geval, dan maken wij het afgesproken leenbedrag direct over op jouw rekening. Lees hier hoelang de beoordeling van een aanvraag op dit moment duurt.

    Blijkt uit de beoordeling dat wij aanvullende documenten nodig hebben? Dan kun je deze aanleveren in Mijn Freo. Zodra de aanvullende documenten zijn aangeleverd, wordt je aanvraag opnieuw beoordeeld.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Om jouw aanvraag compleet te maken hebben wij nog een aantal gegevens nodig. Houd deze alvast bij de hand:

    • Identiteitskaart of paspoort. In het aanvraagproces word je gevraagd hiervan een foto te maken. Zo kunnen wij jouw identiteit controleren.
    • DigiD inloggegevens. Hiermee vragen we je in te loggen op UWV.nl en Belastingdienst.nl, zodat we inzicht krijgen in jouw inkomsten.
    • Een app of reader voor internetbankieren. Door in te loggen bij jouw bank kun je jouw rekeninggegevens met ons delen, zodat wij inzicht krijgen in jouw bij- en afschrijvingen en saldo. We vragen je ook in te loggen bij jouw bank om je woonadres met ons te delen.

    Daarnaast vragen wij je mogelijk om aanvullend nog een aantal documenten bij ons aan te leveren. Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie.

    Het is van belang dat de documenten die je aanlevert volledig en correct zijn. Freo beoordeelt jouw aanvraag mede op basis van deze informatie. Let op: voordat wij de het geldbedrag op de afgesproken rekening uitbetalen doen wij nogmaals een BKR-toets bij alle aanvragers. Als op dat moment blijkt dat de financiële of persoonlijke situatie is veranderd ten opzichte van de documenten die je hebt aangeleverd, betalen wij het bedrag niet uit.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Je aanvraag wordt beoordeeld nadat je alle benodigde documenten bij ons hebt aangeleverd. Op dit moment worden nieuwe aanvragen binnen 3 werkdagen beoordeeld.

    Keuren wij je aanvraag goed? Dan ontvang je een e-mail waarin we je laten weten dat je de offerte en de SEPA-machtiging kunt ondertekenen. Na het ondertekenen doen wij nogmaals een BKR-toets bij alle aanvragers om te checken of er sinds jouw aanvraag iets in jouw persoonlijke of financiële situatie is gewijzigd. Is dit niet het geval, dan maken wij het afgesproken leenbedrag direct over op jouw rekening.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Bij Freo kun je jouw lening online aanvragen. Daarom werken we het liefst zo digitaal mogelijk. Via Mijn Freo kun je jouw documenten digitaal bij ons aanleveren. Bijvoorbeeld in de vorm van een scan, foto of pdf. Uploaden gaat eenvoudig en snel in Mijn Freo. Je ziet direct of het gelukt is.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Digitaal aanleveren is een stuk sneller dan per post. Jouw documenten zijn direct bij ons binnen. Je hoort dus ook sneller of je in aanmerking komt voor een lening bij Freo. Ook is digitaal aanleveren van documenten duurzaam, omdat je minder papier gebruikt.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Met de dienst iDIN log je veilig en vertrouwd in op de websites van overheidsinstanties, verzekeraars en webshops. Met iDIN identificeer je jezelf via jouw bank. Het aanmaken en onthouden van verschillende wachtwoorden is met iDIN verleden tijd.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Met iDIN geef je toestemming aan jouw bank om jouw gegevens zoals jouw naam, adres en woonplaats met Freo te delen. Dit werkt als volgt: je kiest de bank waar je een betaalrekening hebt, je logt in bij je bank en je geeft toestemming om jouw gegevens met Freo te delen. In Mijn Freo kun je iDIN gebruiken om je woonadres te bevestigen en om de offerte en de SEPA-machtiging digitaal te ondertekenen.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Met iDIN bevestig je eenvoudig je woonadres. Ook kun je hiermee de offerte en de SEPA-machtiging ondertekenen. Maak je gebruik van iDIN, dan hoef je niet te wachten totdat je het offertepakket per post ontvangt.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Omdat je gebruik maakt van jouw vertrouwde bankomgeving, is het gebruik van iDIN net zo veilig als internetbankieren. Vragen over iDIN? Neem dan contact met ons op.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Met de ingang van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) op 25 mei 2018, hebben wij een aantal veranderingen doorgevoerd. Wat is er nieuw?

    • Ons privacy statement is aangepast. Hierin lees je nu precies hoe wij jouw gegevens gebruiken voor onze dienstverlening. Lees het nieuwe privacy statement >
    • In Mijn Freo bekijk je nu Jouw privacy instellingen. Hier zie je welke berichten je momenteel van ons ontvangt en past je jouw instellingen eenvoudig zelf aan.

    Topics: Mijn Freo Wordt ook getoond in:  Wijzigingen doorgeven Jouw aanvraag

  • De selfie wordt gebruikt om met de foto op het identiteitsbewijs te vergelijken. Zo controleren wij of het de juiste persoon is die het identiteitsbewijs aanlevert.

    Topics: Jouw aanvraag

  • We vragen je foto's aan te leveren van je paspoort of je identiteitskaart. Heb je geen paspoort of identiteitskaart? Neem dan contact met ons op.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Ja dit kan, zolang deze nog geldig is. Let op dat je wel een Nederlands Burgerservicenummer (BSN) dient te hebben voor de aanvraag van een lening bij Freo.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Zorg ervoor dat er voldoende licht in de kamer is. Maar zorg er tegelijk ook voor dat er geen weerspiegeling zichtbaar is op het identiteitsbewijs van bijvoorbeeld een lamp of de zon. De beste manier is om het identiteitsbewijs neer te leggen, zodat er een heldere foto gemaakt kan worden. Zorg ervoor dat alle randen van jouw identiteitsbewijs binnen het kader vallen.

    Topics: Jouw aanvraag

  • Freo gaat zorgvuldig om met alle gegevens. Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan wij deze nodig hebben voor de doelen waarvoor wij ze hebben verzameld of de doelen waarvoor wij deze hergebruiken. Kijk voor meer informatie op onze Privacy Statement.

    Topics: Jouw aanvraag

Geen resultaten gevonden

Contact via WhatsApp

Whatsapp op jouw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van jouw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.